Een bloeiende economie

Het midden- en kleinbedrijf is dé banenmotor van onze gemeente. Als het goed gaat met de lokale ondernemers, dan gaat het goed met de gemeente. We willen ondernemers de komende periode blijven ondersteunen. Zo dragen we bij aan een bloeiende economie, banen voor onze inwoners en innovatieve technieken voor de toekomst.

• Door ondernemers de ruimte te geven en te zorgen voor minder regels, stimuleert de gemeente een gezonde lokale economie en meer banen. Ondernemers benaderen we klantvriendelijk en klantgericht.
  • De gemeente koopt zoveel mogelijk in bij lokale ondernemers.
  • We blijven werken met één loket waar ondernemers terecht kunnen met al hun vragen.
  • We richten ook één loket in voor verenigingen en organisatoren van activiteiten en evenementen, zoals een dorpskermis of een wijkfeest. We hebben een uitnodigend evenementenbeleid. Dit loket denkt actief en oplossingsgericht mee met verenigingen en organisatoren.
  • Ondernemers krijgen meer mogelijkheden om creatief te ondernemen. De gemeente denkt actief mee in mogelijkheden en wat er wèl kan. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor afstemming met hun directe omgeving.
  • Voor ondernemers en organisatoren van activiteiten willen we het zo makkelijk mogelijk houden om iets te organiseren. Met zo min mogelijk regels en procedures.
  • Een goede bereikbaarheid over weg, water en spoor is belangrijk voor de Osse bedrijvigheid. We zetten ons daarom in voor versterking van onze havenfunctie en de aanpak van de verkeersproblemen op knooppunt Paalgraven.
  • Om onze economie draaiende te houden moet Oss nieuwe bedrijventerreinen aanleggen.