Gemeenteraadsverkiezingen

Jouw buurt blijft goed, wordt beter
Op maandag 14 maart, dinsdag 15 maart en woensdag 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Bij deze verkiezingen gaat het om je eigen stad of dorp, om je eigen buurt. Die buurt is goed. Dat wil je zo houden. En er kunnen altijd dingen beter. Daar wil de VVD Oss voor zorgen.

VVD vs lokale partijen
Misschien weet je al voor welke politieke partij je kiest, maar misschien twijfel je nog. Twijfel je bijvoorbeeld tussen VVD en een lokale partij in jouw woonplaats? Wij zetten graag wat verschillen op een rij: VVD vs. lokale partijen.

Lokaal stemmen vs. landelijk stemmen
Lokaal stemmen is iets anders dan landelijk stemmen. Waar het landelijk gaat over grote thema’s als corona, klimaat en terrorisme, beslist de gemeenteraad over heel concrete dingen in jouw eigen buurt. Bijvoorbeeld veiligheid op de weg en een groene leefomgeving.

Landelijke partijen
Soms denken mensen dat alleen lokale partijen het beste voor hebben met hun woonplaats. Dat is niet zo: de kandidaten die voor landelijke partijen zoals ons op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen staan, zijn net zo goed betrokken inwoners. Het zijn dus in zekere zin jouw buren, die precies weten wat er in jouw buurt speelt.

Lokaal betrokken, landelijk netwerk
Sterker nog: een landelijke partij als de VVD heeft een belangrijk voordeel ten opzichte van lokale partijen. Als de gemeente een probleem zelf niet kan oplossen, is er soms hulp van de provincie of de landelijke regering nodig. Dan helpt het dat jouw VVD-gemeenteraadslid een groot netwerk heeft en snel de juiste mensen kan bellen. Zo heb je het beste van twee werelden: lokaal betrokken gemeenteraadsleden met landelijke contacten.