VVD Oss gaat voor 'Sterk in de raad én sterk in het college'

De VVD Oss kiest Hilde de Wit als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022.

Tijdens de ledenvergadering van de Osse VVD is huidig fractievoorzitter Hilde de Wit - van der Zanden verkozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

De afgelopen periode heeft Hilde laten zien dat ze de Osse VVD kan leiden, ook in de roerige Corona-tijd en bij lastige onderwerpen.

Samen met wethouder Thijs van Kessel is de VVD sterk in de raad én sterk in het college. Na de verkiezingen hoopt de VVD deze huidige koers, met Hilde als fractievoorzitter en Thijs als wethouder voort te kunnen zetten.

Hilde is geboren en getogen in Lith, getrouwd, moeder van 2 zonen en werkzaam als projectleider bij de provincie Noord-Brabant.

Ze is sinds de verkiezingen in 2018 raadslid namens de Osse VVD.

Ze is politiek actief geworden omdat ze de afstand tussen inwoners en overheid wil verkleinen.

Hilde: 'De overheid moet er zijn voor onze inwoners en ondernemers, dat betekent niet dat je op alles ja kunt zeggen, maar wel dat je mensen mee laat denken en dat je een eventuele 'nee' heel goed uitlegt. Laat weten waar de grenzen liggen, nodig mensen actief uit, praat klare taal en verschuil je niet achter regels.'

De gemeenteraadsverkiezingen worden gehouden op 16 maart 2022.