The Day After

Onder de noemer The Day After wordt op donderdag 16 maart in de bibliotheek van Oss  nagepraat over de Tweede Kamerverkiezingen van een dag eerder. Er wordt samen met de bezoekers gesproken en gedebatteerd over de verkiezingsuitslag. Hoe zijn de verkiezingen verlopen en waar wijst de uitslag op?

De avond begint om 19.00 uur met de vertoning van ‘Uitdagers van de democratie’ van het VPRO-programma Tegenlicht. Hierin komen verschillende personen aan het woord die in het verkiezingsjaar 2017 grote vraagtekens zetten bij de manier waarop onze huidige democratie functioneert. Zij komen ook met oplossingen. Aansluitend om 20.00 uur start het debat.

De bibliotheek heeft het initiatief genomen voor deze avond omdat het een plek is om ‘uit de eigen cirkel te treden en een ander te ontmoeten op neutraal terrein’. De entree is gratis
Deze avond sluit ook aan bij de debatten die in november tijdens Nederlands Leest in de bibliotheken Oss, Uden en Veghel werden gehouden over het functioneren van de lokale democratie.

Op zondag 12 maart wordt door Tegenlicht de aflevering Wij-samenleving uitgezonden, waar het functioneren van de democratie in Nederland (en met name die in Rotterdam) centraal zal staan.
Tijdens The Day After zullen we ook elementen uit deze aflevering in het gesprek meenemen.

19:00 Vertoning aflevering van Tegenlicht: ‘Uitdagers van de democratie
19:45 Koffie-thee
20:00 Start programma
21:30 Einde avond

De toegang is gratis. Gelieve u via dit formulier aan te melden.