Cultureel kan ook commercieel!

De cultuursector in Oss, in het bijzonder de grotere instellingen zijn wakker geschud door de VVD. Het aanbod bij deze instellingen stond centraal en niet de vraag van de consument. Met grote subsidiepotten kon dit jarenlang doorgaan, totdat de VVD in het college kwam. Wij wilden terug naar de basis over het waarom de gemeente cultuur subsidieert. Voor de VVD staat de jeugdeducatie daarbij centraal. Het kennismaken met cultuur is belangrijk voor je persoonlijke ontwikkeling, zodat je later eigen keuzes kunt maken. Wij vinden deze lijn terug in de cultuurvisie, die de komende jaren door de instellingen worden uitgevoerd. We pleiten voor een betere samenwerking tussen theater De Lievekamp en Groene Engel.

Het grote, zonder hoge subsidies, organiserend vermogen in Oss, op het gebied van cultuur en vermaak, steunt de VVD van harte. Cultuur is bij de VVD niet iets voor een elite, maar is van en voor alle inwoners van onze gemeente.