Thuisbezorgen van een paspoort of rijbewijs? Lekker makkelijk!

Bij de aankomende gemeenteraadsvergadering komen we met een motie. We roepen de gemeente op om te onderzoeken of paspoorten, ID-kaarten en rijbewijzen thuisbezorgd kunnen worden. Hierbij moet dan ook meegenomen worden of het mogelijk is om een legitimatiebewijs thuis aan te vragen, met een huisbezoek en daarna ook thuis af te laten leveren.

Hierbij hebben we gekeken naar de doelstellingen van de gemeente zelf; hierin staat dat de gemeente nog een inhaalslag te maken heeft als het gaat om digitale mogelijkheden voor dienstverlening. Met dit initiatief willen ze het college van B&W een steuntje in de rug geven.

Iedereen moet een paspoort, ID-kaart of rijbewijs hebben en deze kan je alleen bij de gemeente krijgen, je kan er niet voor naar een andere aanbieder. Daarom is het belangrijk dat Oss met de tijd meegaat. We moeten het inwoners makkelijk maken, zoals veel van ons ook gewend zijn wanneer we iets bestellen via internet. - Steffan Vos

De motie wordt tijdens de gemeenteraadsvergadering van 11 april ingediend.