Kermisopening in Haren

Dit jaar is voor de eerste keer dat de Harense kermis voor vier dagen in de Grote straat staat. Voorheen landde de kermis elk jaar op het grasveld op het Kerkplein. Om 16.00 uur zou de officiële opening plaatsvinden van dit evenement door onze VVD wethouder Thijs van Kessel. Vijf minuten later dan gepland kwamen alle kinderen uit het dorp uit het gemeenschapshuis onder begeleiding van een clown Fleur.

Bij een zeer korte toespraak, van onze wethouder Thijs van Kessel, werd onder het afsteken van confectiepijlen de kermis geopend. Alle kinderen kregen een aantal gratis muntjes voor de kermisattracties van de kernraad. De organisatie was dit jaar nog in handen van de dorpsraad/ kernraad onder supervisie van de gemeente Oss.

We hebben dit jaar een grotere kermis dan we de afgelopen jaren in Haren gewend waren”, meldt  Jolanda Vidella-Arts, lid van dorpsraad Megen, Haren en Macharen.met enige trots. Zij is ook lid van de Kernraad Haren.

Een kleine domper was wel dat de altijd aanwezige schietattractie wegens omstandigheden op het laatste moment had afgezegd. De VVD onderstreept het belang van het houden van o.a.kermissen voor de saamhorigheid van dorp of stad. Overigens hebben wij 18 kermissen in onze steden, dorpen en kernen.