Vasco van den Eertwegh neemt afscheid

“Smaakmaker” Vasco van den Eertwegh neemt na 6 jaar afscheid als voorzitter lokaal netwerk VVD Oss-Bernheze

Op 20 november 2019 heeft Vasco van den Eertwegh afscheid genomen als voorzitter van het lokale netwerk VVD Oss-Bernheze. Hiermee komt een einde aan 17 jaar actieve betrokkenheid in de Osse en regionale politiek namens de VVD.

Vasco heeft deze “moeilijke en emotionele” beslissing moeten nemen, omdat hij van mening was dat hij, door recente ontwikkelingen in de privé- en werksfeer, niet meer de aandacht kon geven aan zijn voorzitterschap zoals hij dat voorstond.

Voordat Vasco van den Eertwegh in 2013 het stokje van de toenmalige voorzitter Bob Nijhuis overnam, heeft hij 3 actieve periodes zitting gehad in diverse raadscommissies binnen de gemeente Oss. Vanaf 2011 was hij actief binnen het bestuur.

Levensgenieter en wijnkenner Vasco heeft als kok o.a. in Zwitserland en Engeland gewerkt en is daarna als wijnimporteur werkzaam geweest. Het bestuur van het lokale netwerk bedankt de “smaakmaker” Vasco voor zijn jarenlange inzet, betrokkenheid en bezieling binnen de Osse en regionale politiek en wensen hem heel veel succes in zijn zakelijke carrière.

Vasco blijft op de achtergrond betrokken bij de VVD en zal waar nodig fungeren als klankbord.

In zijn bestuurlijke periode zijn zijn doelen - de VVD laten groeien binnen de gemeenteraden van Oss en Bernheze en het klaarstomen van nieuw talent voor de actieve politiek - ruim behaald. Ook heeft de VVD in Oss, onder zijn voorzitterschap, tweemaal zitting kunnen nemen in het College van B&W van de gemeente Oss.

Vasco heeft altijd voor een goede balans voorgestaan tussen openheid en discretie. Deze lijn heeft hij in het “roerige” jaar 2018 met verve in de praktijk gebracht.

Daarnaast heeft Vasco zich o.a. ook ingezet om de ziekte van Alzheimer een gezicht te geven en heeft hij aan de wieg gestaan van het lokaal Netwerk VVD Oss-Bernheze.

Het bestuur van de VVD Oss-Bernheze gaat nu op zoek naar een of twee nieuwe bestuursleden en hoopt in het voorjaar van 2020 een waardige opvolger te kunnen benoemen, die het goede werk van Vasco van de Eertwegh met de zelfde betrokkenheid en passie kan voortzetten.