Lijsttrekker Malik wil meters maken

Zet jij weleens vraagtekens bij de Europese Unie? Vind je het een ver-van-mijn-bed-show? Geldsmijterij? Of een vergadercircus? VVD-er Malik Azmani wil in Europa aan de slag. Voor onze welvaart en onze veiligheid. “Natuurlijk, ook ik zie de onvolkomenheden. Maar de Europese Unie is belangrijker voor Nederland dan je denkt.”

Alleen door samen te werken kunnen we als klein landje volgens Azmani een grote vuist maken op het wereldtoneel. “En dat is nodig, want de wereld om ons heen verandert, met toenemende dreiging van grootmachten zoals Rusland, China en Turkije. Daarnaast hebben we andere Europese landen nodig om problemen aan te pakken die zich simpelweg niet aan landsgrenzen houden. Zoals problemen op het gebied van onze veiligheid, het klimaat of de economie.”

Azmani wil ook dat we weer controle krijgen over wie er Europa binnenkomt. “Zo wil ik ervoor zorgen dat we ook afspraken gaan maken met Afrikaanse landen voor veilige opvang en het terugsturen van illegalen. Dat plan heb ik in 2015 als Tweede Kamerlid voor de VVD gemaakt en dat werkt. Maar ik wil ook dat Brussel zich niet bemoeit met dingen waar wij zelf over willen gaan. Zoals onze pensioenen of ons eigen leger.”

De wilskracht om voor jullie aan de slag te gaan, voelt Azmani elke dag. “En ik ben niet bang om tegen de stroom op te roeien. Zo wil ik ervoor zorgen dat de Europese Unie de juiste dingen voor jou en voor Nederland doet!”

De VVD staat voor Doen, ook op Europees niveau!