Ontmoeten in de Ruwaard

Vanavond is tijdens de adviescommissie het voorstel van het college besproken betreffende 'Ontmoeten in de Ruwaard', een nieuw wijkcentrum D’n nieuwe Iemhof in de Sterrebos. Een voorstel met meerdere dilemma’s. Aan de ene kant wordt het na 9 jaar tijd dat er knopen worden doorgehakt. De Ruwaard verdient een nieuw wijkcentrum en een gezondheidscentrum, maar aan de andere kant is er nog geen duidelijk visie op het nieuwe beheer- en exploitatiemodel. De bedoeling is dat in het nieuwe wijkcentrum “Ons Huis van de Wijk” komt. Hier kunnen mensen binnen lopen om zelf een kopje koffie/thee te pakken. Daarnaast zullen er activiteiten worden georganiseerd waar je je kopje koffie/thee moet bestellen. Hoe ga je hiermee om? Dit is een nieuwe manier van ontmoeten en vraagt om een visie vooraf en niet achteraf. Naar aanleiding van de commissievergadering gaat de VVD-fractie nu nadenken over het voorstel.