Ga mee op visexcursie in Bakel!

Vissen in de spotlights

Vissen leiden een verborgen bestaan. Hierdoor krijgen ze minder aandacht dan bijvoorbeeld vogels en zoogdieren. Door samen met jou en andere belangstellenden de vissen te onderzoeken, willen waterschap Aa en Maas en RAVON (Reptielen, Amfibieën en Vissen Onderzoek Nederland) daar verandering in brengen. Tijdens de visexcursie ervaar je zelf hoe het is om onderzoek te doen naar vis. Het is dé mogelijkheid om met een professioneel schepnet en een waadpak vanuit het water op jacht te gaan naar vis. Het doel is natuurlijk om zoveel mogelijk soorten te vangen. De organisatie zorgt voor glazen bakken, zodat je de vissen na de vangst rustig kunt bekijken.

Samen op onderzoek

Waterschap Aa en Maas, de provincie Noord-Brabant en Stichting RAVON zetten zich in voor een gezonde en gevarieerde visstand. Hierbij werken we graag samen met belangstellenden en belanghebbenden, zoals agrarische natuurverenigingen, hengelsportverenigingen en natuurorganisaties. Met kennisdeling en samenwerking als uitgangspunt, biedt deze expeditie een mooie kans om dit netwerk te vergroten. De uitkomsten van het onderzoek gebruiken we om de mogelijkheden voor vissen binnen het watersysteem te verbeteren.

Locatie en aanmelden

Op 12 april 2017 doen we visonderzoek in de Vlier ter hoogte van Molenhof. De expeditie start om 19.00 uur en is rond 21.00 uur afgelopen. Heb je belangstelling? Mail dan vóór 10 april 2017 je naam, adres en contactgegevens naar Stichting RAVON, Martijn Schiphouwer: martijn.schiphouwer@ravon.nl of naar waterschap Aa en Maas, Marcel Cox: MCox@aaenmaas.nl. Na 10 april ontvang je meer informatie over het programma en de locatie.